"I don't worry at all. I have a feeling I can do anything here. Anything can happen here. It is a little like being a child, with faith, again." - George Lukk, post-war immigrant

Monday 27 January 2014

Mitä kuuluu kukkuluuruu

What's college without a college hoodie?
Aattelin välillä kirjotella kuulumisia suomeksi. Tässä tulee siis asiaa yli kolmen viikon edestä... Yritän jotenkin tiivistää, että edes joku jaksaa lukea.

Koulu:
Ekat kolme viikkoa on menny ihan hurjan nopeesti. Kurssit on tosi mielenkiintosia ja luokkakaverit mukavia. Tai siis ainakin se pieni osa niistä kenen kanssa oon jutellut. Tolla luokalla joiden kanssa eniten oon (hotel) on 97 oppilasta mun lisäksi... Mulla on nyt 6 kurssia, mikä on aika paljon verrattuna etenkin business vaihtareihin joista esim yhdellä on koulua vaan kahtena päivänä viikossa. Mulla siis neljänä päivänä. Perjantait on vapaita woohoo!
Opettajat on enimmäkseen todella mukavia. Ehdoton lemppari on viinikurssin opettaja Monsieur Chambon, jolla on erittäin vahva ranskalainen aksentti huolimatta siitä että on asunut täällä yli 20 vuotta. Välillä meinaa olla vaikeuksia ymmärtää kaikkea kun se vähän innostuu liikaa viinitarinoistaan. Mutta tämä herra todella tietää mistä puhuu ja en haluaisi missään nimessä missata yhtäkään sen tuntia. Ekalla tunnilla nauroin niin paljon, että naamaan sattu. "It's a paaarty in your mouth!". Oon kyllä semmonen sommelier tän lukukauden jälkeen.
Myös brittiläinen Mrs Pearson on ihan huippuhauska ja jo pelkästään sen aksentti tekee sen tunneista viihdyttäviä. Mrs Butler on kyllä ihan mukava, mutta en oikein pidä sen opetustavasta enkä oikeen opi sen tunneilla hirveesti, vaikka aiheet onkin mielenkiintosia. Ja sen antamat netissä tehtävät kotitehtävät on ajanut mut hermoromahduksen partaalle.
Mr Dolsonin World Economics tunteja vähän pelkään, koska alotin kaks viikkoa muiden jälkeen ja ekalla tunnilla se tenttas mua vähän turhan hankalilla kysymyksillä. En ollut ihan ehtinyt kurssin vaatimaan mindsetiin ja vieläkin hävettää mun antamat vastaukset... Mut nyt osaan varautua niihin tulevaisuudessa, ja tolla luokalla (concierge) on vaan parikymmentä tyyppiä ja ne vaikuttaa todella mukavilta niin enköhän mä selviä!
Troy Townsend on myös ihan mukava, mutta vieläkin hävettää se, että taisin jossakin sähköpostissa ennen tänne tuloa sanoa Mr Townsend. Hän kun sattuukin olemaan nainen. En oo kyllä ainoa joka luuli niin, koska Troyhan on miehen nimi...

Hotelliala alkaa kiinnostaa yhä enemmän päivä päivältä. Muistan kyllä että se on kummitellut muiden urahaaveiden (laulaja, näyttelijä, kampaaja, Äiti Teresa, just to list a few) takana, mutta jostain syystä en ole täysin tajunnut kuinka paljon se oikeasti kiinnostaa.

NIIN turhauttavaa kun oli vaan neljä eriväristä tussia! :D

En oo ilmeisesti oikein vielä tottunut tähän systeemiin, koska oon jo täysin vahingossa unohtanut kaks online quiziä... Harmittaaaaaa ja ärsyttää olla tällänen lahopää! Tästä lähin pistän kaiken post-it lapuille ja seinälle. Mulla on ikävä mun tussitaulua! Täällä on siis oma ihanan Moodlen tapainen nettisysteemi, joka on kyllä vielä vähän monimutkaisempi... Ikävä siis jopa Moodlea!

En oo myöskään vieläkään oppinut navigoimaan täydellisesti koulun käytävillä ja aika usein pitää katsoa kartasta, että missä suunnassa mikäkin rakennus sijaitsee. Ja aika usein kävelen eksyneen näköisenä edestakasin viihdyttämässä kanssaopiskelijoita.

Parilla tunnilla vaaditaan business vaatetus, joten niitähän piti sitten mennä shoppailemaan. Oli melko huvittavaa ja hämmentävää katsoa sovituskopissa peiliin ja miettiä että kukas se tuo bisnesleidi oikein on. Ajattelin vaan että kai se on aika kasvaa aikuiseksi. Mutta onneksi vasta vain pariksi tunniksi viikossa.

Main Entrance. Toisella puolella tätä vasemmalla menevää katua on nää meidän townhouset. Parempia kuvia ehkä joskus.
Vapaa-aika:
Pari kertaa oon käynyt yksillä mun luokkalaisilla hengaamassa, mutta enimmäkseen on viimeaikoina tullut vietettyä aikaa muiden vaihtareiden kanssa nyt kun vihdoin niitäkin olen löytänyt. Ja tiistaina kämppisten kanssa dinnerille juhlistamaan yhden niistä synttäreitä. Jee! En oikeen niitä ehi ikinä näkemään kun kaikilla on ihan omat elämät ja aikataulut ja kotona ollessa tykkään vetäytyä nauttimaan omasta rauhasta etten tuu hulluks! Pakko vaan välillä olla ihan vaan yksin omien ajatusten kanssa ja katsoa netflixiä. Täällä on myös cable tv jonka siis saa tietokoneeseenkin, mutta en jostain syystä saa sitä näkymään vaikka seurasin asennusohjeita. Vinkkejä otetaan vastaan. Epäilen kyllä että sekin johtuu siitä etten jostain kumman syystä saa tietokoneen aikavyöhykettä muutettua. Ainakin tiedän aina paljonko kello on Suomessa............
Vaihtareiden kanssa ollaan esimerkiksi käyty koulun baarissa (jep) kuuntelemassa XXX stand upia, keilaamassa (poikia vähän otti päähän kun mä voitin... eheh hups), baarissa (oon käyny vasta kerran ja muisti pätkii sen verran että en tiedä millon uskallan seuraavan kerran, lisäksi muistona erittäin kipeä ja suuri mustelma jonka alkuperää en tiedä) ja leffassa kattomassa Hobitti 2. Hobitti oli mahtava mutta se hiton hämähäkki kohtaus kesti IKUISUUDEN. Ainakin kavereilla oli hauskaa kun nauro mulle kun en pystyny kattomaan... "I guess you don't like spiders". Nope.
Muut vaihtarit kenen kanssa oon tähän mennessä ollut tekemisissä on 3 suomalaista, 2 hollantilaista, 2 ranskalaista ja 2 belgialaista. Tänään just varattiin Paulinen, Fannyn, Kimberleyn, Laetitian, Robinin, Larsin ja Laurin kanssa lennot Miamiin Spring Breakille. Melkosta säätöä oli yrittää varata kaheksalle ihmiselle lentoja samalle lennolle ja lopulta kaikki vaan varas äkkiä jotain ja makso ihan eri summia ja mä meinasin seota kun olin viiminen joka varas. Toivon vaan että ees joku on samalla lennolla...

Sää on ollut vähän esteenä vapaa-ajan riennoille... Ei oikein ketään huvita lähteä ulos kun muutenkin on pakkasta ainakin 15 astetta, ja kova tuuli ja lentävä ja satava lumi saa aikaan feels like -30 lukemia.

Kunnollisia kuvia en oo saanut vieläkään otettua osittain ton sään takia ja osittain laiskuuden takia...

Ja anteeks taas huono teksti... en jaksa editoida ja sitäpaitsi pitää mennä nukkumaan ehehee. Nää on taas kaikki vaan tällästä epämäärästä ajatusvirtaa, mutta kyllä mä ehkä vielä jonkun tekstin joskus editoin.

Heaven! 3 paria $15. Tulin hulluksi ja juoksentelin ympäriinsä yksi kenkä jalassa siirrellen kamoja sinne tänne. Ja ostin 6. Paria.


En pääse yli näitten steroidisipulien suuruudesta. Ja ne edelliset oli suurempia. Ja mulla on iso käsi.


Taustalla pyöri Bieber.
Todisteet. 159.
Öitä! Tai siis teille huomenta.

No comments:

Post a Comment